Puchar Polski w Wyścigach Równoległych - EEDRS Runda I
lotnisko Biała Podlaska 25-27 maja 2018

I runda OPPWST Bogart Cup czyli „Sztuka ścigania się w deszczu”

fot1Po długiej zimie nastała w końcu wyścigowa wiosna. Pierwsza runda OPPWST Bogart Cup rozegrana piętnastego kwietnia w Motoparku Ułęż zgromadziła ponad czterdziestu spragnionych sportowej rywalizacji zawodników. Gdyby nie deszczowa aura prawdopodobnie frekwencja byłaby jeszcze lepsza, bo na kilka dni przed zawodami lista zgłoszeń pękała w szwach i utworzyła się nawet lista rezerwowa.

Wśród zgłoszonych pojazdów jak zwykle najliczniej stawiły się Hondy. Civicki wielu generacji i po różnych modyfikacjach oraz Integry to cały czas najpopularniejsze auta w OPP. Nie zabrakło kilku mocnych czterołapów, BMW, Nissanów, Mazd, Fordów, Opli, słowem pełny przekrój aut wyścigowych. Najbardziej egzotycznym pojazdem okazał się chyba Mercedes E320 kombi, który całkiem dzielnie radził sobie w klasie D6, a jego występ jest najlepszym przykładem na to, że w zawodach OPP startować i walczyć można dowolnym pojazdem. Z drugiej strony na torze podziwiać można było w pełni profesjonalnie przygotowane auta zespołu Bogart Racing Team oraz zawsze mocne i szybkie Hondy ze stajni JHM oraz MK Team.

Nowa formuła przeprowadzania zawodów LAP RACE sądząc po reakcjach zawodników zdaje się działać doskonale. Laptimery zamontowane na stałe w każdym samochodzie zdecydowanie upłynniły proces startu i przyśpieszyły tempo rozgrywania poszczególnych sesji. W sumie każdy z zawodników miał około godziny czasu na przejechanie swojego najlepszego okrążenia.

Dla wielu startujących była to pierwsza możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w warunkach deszczowych. W zależności od gwałtowności opadów testowano różne zestawy opon. Od pełnych deszczy po miękkie slicki, a na zwykłych drogówkach kończąc. Każdy kombinował jak się dało lub ratował się tym co akurat miał pod ręką. Deszczowa pogoda spowodowała, że chyba nie było takiego kierowcy, który w mniej lub bardziej kontrolowany sposób nie opuściłby toru. Na szczęście oprócz kilku zbitych lamp i połamanych zderzaków obyło się bez żadnego poważnego incydentu.

W trudnych warunkach najlepiej poradzili sobie kierowcy mocnych czterołapów Marcin Ziółkowski (EVO) oraz Staszek Lassak (EVO). Tuż za nimi uplasowały się bardzo dobrze przygotowane do sezonu tylno napędowe samochody zespołu Bogart Racing Team prowadzone przez Piotra Iwańskiego (BMW) i Tomasza Jankowskiego (370Z).

Zwieńczeniem pierwszej rundy był jak zwykle wyścig Real Race. Do zawodów na lekko już przesychającym torze zgłosiło się dwunastu zawodników. Już na pierwszym łuku z wyścigu odpadł Adrian Woźniak prowadzący Audi A3. Jego auto złapało efektownego długiego boka i tyłem zaparkowało w trawie. Przez prawie dwa okrążenia na prowadzeniu utrzymywał się jedyny przedstawiciel kategorii H1 (do 1500cm3) Robert Mazurkiewicz w Seacie Arosa. Wyraźna przewaga mocy aut startujących z końca stawki dawała o sobie jednak coraz bardziej znać i pod koniec drugiego okrążenia prowadzenie objął Tomasz Wójcik (ITR), który nie oddał go już do końca. W środku stawki wciąż trwały przetasowania, a największą liczbę wyprzedzeń zaliczyli Stanisław Lassak (EVO) oraz Piotr Iwański (BMW) którzy wyścig ukończyli odpowiednio na drugim i trzecim miejscu. Klasę H2 (do 2200cm3) zdominował już tradycyjnie Łukasz Dolata (ITR). O sporym pechu może mówić jego imiennik Łukasz Kępa(Civic ), który zmierzał po drugie miejsce w swojej klasie lecz z wyścigu wyeliminowała go awaria silnika. Na jego nieszczęściu skorzystał Jędrzej Musialik (Civic) finiszując na drugim miejscu w klasie z niewielką przewagą nad Sławomirem Wójcikiem (Civic).

Wszystkim zawodnikom i kibicom dziękujemy za przybycie i zapraszamy na kolejną rundę, która odbędzie się pierwszego lipca. Mamy nadzieję, że aura będzie dla nas bardziej przychyln,a chociaż jak widać i organizatorzy i uczestnicy dają radę w każdych warunkach;)

Zawody streścił: Jędrzej Musialik

Zapraszamy do naszej galerii gdzie znajdziecie więcej zdjęć z pierwszej rundy OPP WST autorstwa Bartka Madziara.

Wyniki:
- Klasyfikacja generalna
- Wyniki w grupach
- Real Race