Puchar Polski w Wyścigach Równoległych - EEDRS Runda I
lotnisko Biała Podlaska 25-27 maja 2018

IV runda OPPWST Bogart Cup

Dwudziestego szóstego sierpnia Motopark Ułęż już po raz czwarty w tym roku gościł zawodników startujących w OPPWST Bogart Cup. Wakacyjny czas i niepewna pogoda spowodowały niestety spory spadek frekwencji. Pod nieobecność wielu kierowców każdy uczestnik imprezy miał możliwość rywalizacji w aż czterech sesjach LAP RACE, oraz jednym wyścigu REAL RACE.

foto1foto3foto5

Wspomniana już wcześniej pogoda nie rozpieszczała. Każda z sesji LAP RACE odbywała się w zasadzie w innych warunkach, a najszybsze czasy zawodnicy ustanawiali w pierwszej suchej i drugiej prawie suchej sesji. Niestety to właśnie druga sesja okazała się najbardziej pechowa tego dnia. W pierwszych kroplach deszczu stały bywalec imprez OPP WST, popularny Dymek, nie opanował swojego pojazdu i zaliczył jeden z poważniejszych wypadków tego sezonu. Szczęśliwie nikt nie odniósł ciężkich obrażeń, ale jego dobrze wszystkim znana i zawsze doskonale przygotowana Honda Civic Coupe prawdopodobnie nie będzie nadawała się do odbudowy…

Po krótkiej przerwie technicznej potrzebnej na uprzątnięcie toru oraz przebudowę niebezpiecznej szykany zawody ruszyły dalej. Stale pogarszająca się pogoda nie sprzyjała jednak uzyskiwaniu dobrych wyników i ruch na torze był raczej niewielki. Część zawodników przygotowywała się do REAL RACE, część czekała na ceremonię wręczenia pucharów, a na torze pozostali jedynie fani jazdy bokami, oraz ci którzy chcieli doskonalić technikę jazdy po mokrym.

foto2foto8foto7

Na koniec dnia ze zwycięstw w swoich klasach cieszyć się mogli: Tomasz Jankowski (Nissan 370 BRT) klasa D7, Piotr Iwański (BMW 540 BRT) D6, który był jednocześnie pierwszy w generalce, Artur Gaść (Honda Civic) D5, oraz Michał Głodowski (Honda Civic) D4 i Konrad Lubowiecki (Honda Civic)D3. W najliczniej obsadzonej klasie D5 niespodziankę sprawił Przemysław Pieniążek (Renault Clio). Dokładnie o 0,064 sekundy wyprzedził zwycięzcę wszystkich poprzednich rund OPP Łukasza Dolatę (ITR BRT) i zajął drugie miejsce w swojej klasie. Warto również zauważyć, że Łukaszowi Dmowskiemu (Honda Civic Coupe) największemu pechowcowi zawodów udało się zakończyć dzień na czwartej pozycji w klasie D5, oraz dziewiątej w generalce.

REAL RACE zgromadził na starcie stawkę ośmiu zawodników. Chociaż nikt na to nie liczył, cały wyścig odbył się po suchym. Być może uratowało to kilka zderzaków, bo jak zwykle było grubo i na kilku dohamowaniach na mokrym mogłoby być różnie. Kierowcy zespołu Bogart Racing Team startujący z trzech ostatnich pozycji nie mieli zamiaru brać jeńców i od początku mocno naciskali. Samochody klasy H3 już po pierwszym okrążeniu wysforowały się na czoło, ale nieoczekiwanie przewodził im Nissan Pulsar prowadzony przez Tomasza Borońskiego. Tomasz Jankowski (Nissan 370Z BRT), oraz Piotr Iwański (BMW 540 BRT) musieli walczyć przez jeszcze jedno okrążenie zanim udało im się pokonać kierowcę Nissana. W takiej też kolejności dojechali do końca wyścigu. W klasie H2 Łukasz Dolata (ITR BRT) miał trochę dłuższą drogę po zwycięstwo. Uwikłany w potyczki z autami klasy H3 swoją szarżę po zwycięstwo zaczął dość późno, jednak jak zwykle zakończył skutecznie. Drugi w klasie H2 metę osiągnął Jędrzej Musialik (Honda Civic Coupe), który na przedostatnim zakręcie w nieco ryzykowny sposób wyprzedził Tomasza Matykę (Nissan Sunny).

foto6foto4foto9

Wszystkim zawodnikom i kibicom dziękujemy za przybycie i mamy nadzieję, że na następnej rundzie spotkamy się w liczniejszym gronie. Na zakończenie mamy dobrą wiadomość. Udało się wygospodarować czas na zorganizowanie dodatkowej rundy wyścigowej 23.09.2012 również w Motoparku Ułęż. Dzięki temu, cykl tegorocznych zawodów Otwartego Pucharu Polski WST wydłuży się do sześciu rund. Liczymy na dużą frekwencję, gdyż połowa dochodu z biletów z tej imprezy zostanie przeznaczona na pomoc Łukaszowi Dmowskiemu.

Zawody streścił: Jędrzej Musialik

Wyniki:
- Klasyfikacja generalna
- Wyniki w grupach
- Real Race